סיוע לגברים

מרכז הסיוע נותן מענה לפונים בכמה דרכים:

- קו סיוע 1203

- פגישות סיוע

- ליווי וסיוע ארוך טווח

 

קו הסיוע 1203

קו הסיוע פועל שבעה ימים בשבוע ומטרתו לתת מענה ותמיכה לגברים ונערים שורדי תקיפה מינית לסוגיה במצבי משבר ולבני משפחותיהם.

- הפניה לקו היא אנונימית, אין חובה להזדהות -

איזה סוגים של סיוע אנחנו מציעים?

-       הקשבה לא שיפוטית ותמיכה רגשית

-       מתן מידע על פגיעה מינית והשלכותיה

-       מתן מידע על מענים ושירותים קיימים בקהילה לנפגעי תקיפה מינית, ופריסת האפשרויות העומדות בפני הפונה

-       תיאום ליווי בהליך הפלילי

-       עזרה בבירור צרכים, מקורות כוח ותמיכה

-       הפניה לא/נשי טיפול ומרכזים טיפוליים המתמחים בטיפול בטראומה מינית

-       הפנייה והתאמה לקבוצות תמיכה ייעודיות לגברים נפגעי תקיפה מינית

-       הפניה לעורכות ועורכי דין המתמחים בטיפול בעבירות מין

-       תמיכה וסיוע למי שמלווה מקרה של פגיעה מינית (סיוע למעגל שני ושלישי)

הסיוע אינו מגמתי, אנחנו לא מחליטים עבור הפונה כיצד לפעול. רק הפונה יכול לדעת מה נכון עבורו בנקודת הזמן הנוכחית.

 

מי עונה בקו סיוע?

הקו מאויש ע"י מתנדבים גברים אשר עוברים מיון והכשרה ארוכה ומקצועית בתוך המרכז. העקרונות המנחים שלנו בסיוע הם: הקשבה פעילה, סיוע בגובה העיניים, הפגת תחושות אשמה ובושה, נרמול ההשלכות של הפגיעה, החזרת השליטה ומתן מידע.

אנחנו מאמינים כי:

  • פגיעה מינית אינה סקס, היא פשע אלים.
  • הנפגע לעולם אינו אשם בפגיעה שקרתה.
  • אין שום מקום לגישה שיפוטית כלפי נפגע תקיפה מינית.
  • הפונה לקו והמתנדב שווים זה לזה.

 

למי מיועד קו הסיוע?

קו הסיוע מיועד בראש ובראשונה לכל גבר או נער שנפגע או הוטרד מינית.

הקו נותן מענה גם למי שמלווה גבר או נער שנפגע מינית (הורים, בני/בנות זוג, חברות/ים, אנשי חינוך וטיפול וכו') ומסייע להם לתמוך בו או לחבר אותו עם שירותי תמיכה מתאימים.

 

חובת דיווח

על פי חוק אם יש בידינו מידע ספציפי על קטין שנפגע מינית בהווה על ידי בן משפחה או על ידי אדם שאחראי עליו (אפוטרופוס, איש חינוך) אנחנו מחויבים לדווח לרשויות, במטרה להביא להפסקת הפגיעה. אנחנו נעביר את הדיווח לגורמי הרווחה הרלוונטיים. בכל מקרה ניידע את הפונה בכל שלב בדיווח, נלווה אותו בחיבור לרשויות ולא נפעל ללא ידיעתו.

למידע נוסף על פגיעה מינית בגברים לחץ כאן

 

פגישות סיוע 

פונה שמעדיף שיחה פנים-אל-פנים יכול להגיע למרכז הסיוע לפגישה אישית עם מתנדב. בפגישה יתבררו הצרכים של הפונה ויפרסו בפניו המענים האפשריים. כאמור, הסיוע אינו מגמתי, ומה שעומד לנגד עינינו הם רצונותיו וכוחותיו של הפונה.

חשוב להדגיש כי מרכז הסיוע אינו מרכז טיפולי. מטרת הפגישה היא סיוע בשעת משבר וניסיון להנגיש מענים רלוונטיים עבור הפונה.

ניתן להגיע לפגישת סיוע לבד או עם מלווה, על פי העדפת הפונה.

לתיאום פגישה אישית יש להתקשר לקו הסיוע 1203

 

ליווי וסיוע ארוך טווח

ליווי מערכתי

במידת הצורך ובהתאם לרצונו, פונה יכול להיות מלווה ע"י רכז הסיוע ברמה המערכתית בתיווך מול רשויות הרווחה, הבריאות, בריאות הנפש וביטוח לאומי. מרכז הסיוע שואף לגבות כל פונה ולא להשאירו לבד מול מערכות הטיפול בו. הליווי כולל תמיכה, תיווך של השירותים והדרישות השונות לקבלת המענה הממסדי, ליווי פיזי למוסדות השונים והתערבות מול הרשויות במקרה הצורך.

פגישות עם סטודנטים

במרכז הסיוע מתבצעת הכשרה מעשית של סטודנטיות/ים לעבודה סוציאלית מאוניברסיטת תל אביב ובר אילן. הסטודנטים מקיימים פגישות ליווי וסיוע לטווח ארוך לפונים הזקוקים לכך, בין החודשים נובמבר-יוני בכל שנה.

לסיוע ארוך טווח ניתן לפנות לקו הסיוע 1203

 

למידע נוסף על פגיעה מינית בגברים לחץ כאן